درون گرایی یا برون گرایی

درون گرا یا برون گرا

زمان مطالعه 4 دقیقه |

درونگرایی و برونگرایی در کسب و کار

در دنیایی که روز به  روز به سمت برونگراتر شدن حرکت می کند و کسب و کارها دائماً به دنبال استخدام افرادی با روابط عمومی بالا و اجتماعی هستند، درونگراهایی مثل بیل گیتس و ایلان ماسک چگونه موفق شده اند

به گفته فروید :«هیچ فردی وجود ندارد که درونگرا یا برونگرای خالص باشد.» همین جمله بیانگر این نکته است که همه انسانها ترکیبی از صفات درونگرایی و برونگرایی هستند، بعضی بیشتر به سمت برونگرایی و برخی دیگر به سمت درونگرایی تمایل دارند

درونگرای دقیق و حساس

در همین ابتدا خیالتان را راحت کنم که درونگرایی همان بی انگیزگی نیست. اما انتظار اینکه یک فرد درونگرا به راحتی در یک جمع حاضر شود و بدون خستگی ذهنی ساعت ها با انرژی تمام نشدنی صحبت کند، انتظار بی جایی است. افراد درونگرا برای همراه شدن با یک گروه نیاز به کمی زمان برای تطبیق خود با محیط و افراد جدید دارند و ایده هایشان را در همان ابتدای جلسات لو نمی دهند. با وجود اینکه افراد پر جنب و جوش و خوش صحبت که عموماً از صفات افراد برونگراست، در تیم ها بیشتر دیده می شوند، اما افراد درونگرا نیز میتوانند به همان اندازه و حتی بیشتر، باهوش و به درد بخور باشند

درونگراها ارتباطات غیرحضوری را بیشتر ترجیح می دهند و اگر با یک ایمیل یا پیام شخصی موفقیتشان را تبریک بگویید، خوشحال تر می شوند تا اینکه در مقابل هزاران آدم با کف و سوت های ممتد. درونگراها برای تصمیماتشان نیاز به زمان و خلوت شخصی دارند تا کاملا در موضوع غرق شده و با جزئیات تمام جوانب کار را بررسی کنند

برونگرای داوطلب و پرانرژی

بر خلاف درونگراهای تیم شما، برونگراها عاشق صحبت کردن و قرار گرفتن در کانون توجه هستند. آنها ریسک گریزی کمتری دارند و معمولاً اولین کسانی هستند که تقریباً برای هر کاری داوطلب می شوند. آنها همچنین دوست دارند نظرات خود را به اشتراک بگذارند. بنابراین، اگرچه بد نیست که افراد برونگرا نسبت به سایر اعضای تیم شما زمان بیشتری را اشغال کنند، اما مطمئن شوید که فعالیت آنها موجب در سایه ماندن سایر افراد تیم نشود

برونگراها عاشق ارتباطات حضوری هستند؛ اگر میخواهید به آنها پیام دهید باید مضمون پیامتان این باشد که آیا برای یک دیدار حضوری آمادگی دارند یا خیر. برونگراها در تعامل و ارتباط با دیگران رشد می کنند و همکاری با دیگران و فکر کردن با صدای بلند به آنها انرژی می دهد

تفاوت یا برتری

تفاوت هایی که افراد درونگرا و برونگرا دارند لزوماً به معنی برتری یکی بر دیگری نیست. همان اندازه که تحلیل و تعمق زیاد در تصمیم گیری ها مهم است، گاهی تصمیم گیری سریع نیز حیاتی است. در دنیای کسب و کار، درک این تفاوت می تواند سود زیادی داشته باشد. یک درونگرا که کارهای در معرض توجه را خسته کننده می داند، به جای تلاش برای تغییر این تمایل طبیعی، آگاهانه می تواند با یک برونگرا همکاری کند. نمونه های بسیار خوبی از این که چگونه این استراتژی می تواند نتیجه دهد وجود دارد، مانند مشارکت استیو جابز و استیو وزنیاک. این ایده همچنین می‌تواند در مقیاس کوچک‌تر نیز کار کند و اغلب مشارکت یک درونگرا و یک برونگرا طبیعی‌ترین و مؤثرترین راه برای انجام خوب کار است

در حالیکه برونگراها سخنرانان خوبی هستند، درونگراها هم شنونده های ماهری هستند. نه بدین معنی که یک فرد درونگرا عاجز از صحبت کردن باشد یا یک برونگرا سخنان شما را نشنود؛ اما درونگراها عموماً زمان بیشتری را صرف گوش دادن می‌کنند، که معمولاً باعث می‌شود آن‌ها در این کار بهتر عمل کنند. گوش دادن مهارتی است که به نظر می رسد در حال مرگ است. بسیاری از مردم فقط برای صحبت کردن، یا اینکه بفهمند در آینده چه میخواهند بگویند، گوش می دهند. اما گوش دادن بسیار فراتر از اینهاست. یک شنونده ماهر باید توانایی همدلی، تمرکز کامل روی طرف مقابل و ایجاد احساس شنیده شدن و درک شدن را داشته باشد. شنونده خوب بودن یکی از بزرگترین نقاط قوت بسیاری از افراد درونگرا است و می تواند در تجارت بسیار سودمند باشد. برای تجارت با کسی، باید بتوانید به او گوش دهید و بشنوید. در یک زمینه تجاری، یک درونگرا با مهارت های شنیداری عالی می تواند به مشتریان کمک کند تا احساس کنند که شنیده می شوند و آنچه را که واقعا می خواهند و نیاز دارند، بیان کنند. این مسئله به کسب و کار شما کمک می کند تا ارتباطات قوی تری با مشتریان خود ایجاد کند که به تنهایی می تواند به موفقیت بیشتر کسب و کارتان منجر شود

اگر تیم شما ترکیبی از افراد درونگرا و برونگراست، احتمالاً شاهد صحنه هایی بوده اید که یک فرد درونگرا در حالی که همه در اطراف او مشغول صحبت کردن بودند، بی سر و صدا کار می کرد. در همین حال، برونگراها صحبت می کردند، می خندیدند و به طور کلی محل کار را به مکانی سرگرم کننده تبدیل کرده بودند. تصور اینکه افراد برونگرا کمتر کار می کنند کاملاً تصوری اشتباه است. گاهی اوقات افراد برونگرای تیم آنقدر سخت تلاش می کنند که کمتر نظیرش را دیده اید

در حوزه خلاقیت و نوآوری نیز بحث های زیادی وجود دارد، برخی اعتقاد دارند درونگراها به ذاته افراد خلاق تری نسبت به برونگراها هستند که تحقیقات فراوانی بی پایه بودن این ادعا را ثابت می کنند. هم درونگراها و هم برونگراها میتوانند افرادی خلاق و نوآور باشند اما هر یک به شیوه خاص خودشان

بالاخره کدام بهتر است

هم برونگراها و هم درونگراها مهارت هایی دارند که برای دنیا لازم است. این واقعیت ساده باعث می شود که بحث در مورد اینکه کدام تیپ شخصیتی در کسب و کار و به طور کلی در زندگی بهتر عمل می کند، کاملاً اشتباه باشد. مهم نیست که چه تیپ شخصیتی دارید، باید یاد بگیرید آنچه هستید را دوست بدارید و از توانایی های طبیعی خود به شیوه خاص خودتان برای بهبود کار و زندگی خود استفاده کنید

منابع:

پادکست رادیو راه؛ فصل دوم، قسمت دوم: درونگرایی

مقاله «Why The Business World Needs Both Extroverts And Introverts» نوشته Kevin Abdulrahman

مقاله «Do Introverts or Extroverts Make Better Entrepreneurs?» نوشته Ekalavya Hansaj

مقاله «Introverts vs. Extroverts in the Workplace»

مقاله «Introverts vs. Extroverts: How Each Adds Value to the Workplace»

Scroll to Top