بیسکوئیت اورئو

داستان محبوب ترین بیسکوئیت دنیا

زمان مطالعه 3 دقیقه |

با استناد به اعداد و ارقام، امروز
Oreo
محبوب ترین بیسکوئیت در دنیاست. این بیسکوئیت دارای طعم های محدود با تنوع های مختص مناطق مختلف است. این برند بیسکوئیت طرفداران شیرینی در دنیا را مبهوت طعم بی نظیر خود کرده اما داستان آن به شیرینی بیسکوئیت هایش نیست

بیسکوئیت اورئو حاصل یک رقابت بین دو برادر نانوا به نام های جیکوب و جوزف لوس بود. رقابت و اختلاف این دو برادر ادامه یافت و آنقدر عمیق شد که در نهایت به دو نانوایی رقیب هم بدل شدند و اورئو در جریان یک انتقام صنفی – خانوادگی متولد شد

داستان در دهه 1890 در آمریکا شروع می شود، دهه ها قبل از پیدایش اورئو زمانی که جیکوب و جوزف با هم یک نانوایی در کانزاس سیتی آمریکا افتتاح کرده بودند. نانوایی برادران لوس در حال رونق بود، و جیکوب، که در انجام امور تجاری مهارت داشت، می‌دانست که برای رشد مجموعه باید با نانوایی‌ های بیشتری در غرب ادغام شود. او وکیلی به نام
آدولفوس گرین استخدام کرد و از طریق خرید نانوایی ها، شرکت
American Biscuit
را که دومین نانوایی بزرگ کشور در آن زمان بود، ایجاد کردند. جیکوب رئیس شد، آدولفوس را به عنوان مشاور عمومی منصوب کرد و به جوزف یک کرسی در هیئت مدیره داد

نانوایی بزرگ به ثمر نشست اما “هر که بامش بیش، برفش بیشتر”؛ برای ماندن در بازار هنوز باید با دو نانوایی بزرگ دیگر رقابت می کردند، آنها مجبور به جنگ قیمتی با رقبایشان شدند و این جنگ و جدال به مدت هفت سال طول کشید. آن هفت سال پرمخاطره و پر استرس جیکوب را از پا درآورد و سلامتیش را در خطر قرار داد. جیکوب برای درمان و بازیابی توان جسمی و روانی به اروپا رفت و جوزف همه کاره شد

جوزف فکر می کرد بهترین راه برای پایان دادن به جنگ قیمت، ادغام با دو شرکت بزرگ نانوایی دیگر و تشکیل یک شرکت بیسکویت بزرگتر است. انحصار در آن دوران یک روند پذیرفته شده و انحصار کالاهایی مانند روغن، تنباکو و شکر بر بازارها حاکم بود. اما جیکوب به شدت مخالفت کرد و نامه هایی از بستر بیماری نوشت و مخالفت خود را به اطلاع برادرش رساند. اما متأسفانه، از راه دور کار زیادی نمی توانست انجام دهد تا جوزف را متوقف کند. بنابراین در حالی که جیکوب در حال گذران دوران نقاهت خود بود، جوزف و آدولفوس قرارداد ادغام را امضا و شرکت ملی بیسکویت را، که امروزه به نام نابیسکو شناخته می شود، ایجاد کردند

جیکوب بهبود یافت و تصمیم گرفت به بازی برگردد، اما نه با شرکت ملی بیسکوئیت. او از صفر یک نانوایی با نام
Loose-Wiles
راه اندازی کرد و از همه ی چیزهایی که در این صنعت آموخته بود استفاده کرد تا پس از 10 سال زحمت و تلاش به دومین نانوایی بزرگ کشور پس از نابیسکو تبدیل شود. جیکوب یک کوکی بسیار محبوب تولید کرده بود که هوش از سر مشتریانش می برد. نام این کوکی بینظیر هیدروکس بود
Hydrox
با ترکیبی بسیار آشنا: دو بیسکوئیت شکلاتی با کرم وانیلی در وسطش

جیکوب عملا نابیسکو را شکست داده بود، تجربه، اعتبار، گستردگی و پول فراوان در مقابل یک کوکی خوشمزه شکست خورده بودند. نابیسکو درصدد انتقام برآمد و یک کوکی کاملا مشابه با هیدروکس به بازار ارائه کرد و اورئو متولد شد

جیکوب خوش شانس بود و اورئو نتوانست به محبوبیت هیدروکس حتی نزدیک شود. اورئو قیمتی ارزانتر داشت اما هیدروکس محبوب بازار بود. نابیسکو تا اواخر عمر دو برادر، اورئو را با ضرر تولید می کرد. هر یک از دو برادر یک پیروزی بزرگ به نام خود ثبت کردند: جیکوب کوکی هیدروکس و جوزف شرکت بزرگتر

در سال های آتی، جو رقابتی در بازارها تغییر کرد. نام هیدروکس بسیار شبیه به برند محصولات تمیزکننده و ضدعفونی در سوپرمارکت ها شده بود و نابیسکو آنقدر باهوش بود که هزینه های بازاریابی اورئو را دو برابر کند. در دهه 1950، عرضه مجدد اورئو با قیمتی بالاتر از هیدروکس و کمپین های تبلیغاتی گسترده، آن را به محصولی درجه یک در بازار تبدیل کرد. نابیسکو حق استفاده از اورئو را برای انواع دسرها و بستنی ها صادر کرد و برند اورئو بدین ترتیب سر زبان ها افتاد

هیدروکس با اینکه محصول اصلی بود، به یک بیسکوئیت  ساده در بازار تبدیل شد و اورئو به پرفروش ترین بیسکوئیت  دنیا مبدل گشت با شعار
“Milk’s Favorite cookie”

Scroll to Top
Scroll to Top